دریافت هزینه‌های کمتر از تعرفه‌های مصوب توسط متخصصین شنوایی شناسی

images
خسرو گورابی رییس انجمن شنوایی شناسان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران در خصوص پدیده زیرمیزی در بین شنوایی شناسان اظهار کرد: ممکن است پدیده زیرمیزی در سایر گروه‌های پزشکی وجود داشته باشد اما ارتباط متخصصین شنوایی‌شناس با بیمار به گونه‌ای است که نیازی برای پدیده زیرمیزی وجود ندارد.

وی افزود: پس از آنکه تعرفه‌های پزشکی به تصویب دولت رسید و به پزشکان ابلاغ شد، متخصصان شنوایی شناس متناسب با توان مردم آن استان هزینه خود را دریافت می‌کنند و گاهی این هزینه‌ها کمتر از تعرفه‌های مصوب هیئت دولت است.

رییس انجمن شنوایی‌شناسان ادامه داد: تعرفه‌های مصوب هیئت دولت به شنوایی‌شناسان کمک کرده است تا تعرفه یک دستی در بین این پزشکان وجود داشته باشد این مسئله هماهنگی بیشتری را در بین متخصصین شنوایی‌شناس ایجاد کرده است و رصد تخلفات پزشکی در این رشته راحت‌تر اتفاق می‌افتد.

گورابی تصریح کرد: تا کنون گزارشی در خصوص پدیده زیرمیزی در بین متخصصان شنوایی‌شناس به انجمن نرسیده است و چنین مسئله‌ای را در بین این پزشکان مشاهده نکردیم برعکس این مسئله شنوایی‌شناسان در خصوص دریافت هزینه از بیماران بسیار رعایت کردند.

چندی است که مجلس شورای اسلامی به تخلفات پزشکی می‌پردازد و از جمله تخلفاتی را که بر روی آن تمرکز کرده پدیده زیرمیزی است در راستای همین پیگیری مجلس شورای اسلامی طرحی یک فوریتی را در خصوص زیرمیزی به تصویب رساند.

سال گذشته برخورد با پدیده زیرمیزی برای نخستین بار توسط سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت مطرح شد و بر لزوم برخورد با این پدیده تاکید کرد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + سیزده =