دانشگاه علوم پزشکی ایران منحل شد

اخبار دانشگاه

تاريخ خبر: 9/8/1389
جلسه هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشكي تهران با حضور اعضاي هيئت رئيسه سابق دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار شد


روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: جلسه هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشكي تهران با حضور دكتر لاريجاني، دكتر ابطحي و اعضاي هيئت رئيسه سابق دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار شد.


گالري عكس جلسه هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشكي تهران با حضور دكتر لاريجاني، دكتر ابطحي و اعضاي هيئت رئيسه سابق دانشگاه علوم پزشكي ايران در ساختمان شهيد همت برگزار شد.
در اين جلسه كه صبح امروز 9 آبان ماه 1389 در ساختمان شهيد همت واقع در جنب بزرگراه همت برگزار شد، دكتر ابطحي ضمن تاكيد بر لزوم ولايتمداري و خدمت رساني به مردم گفت: تصميم دولت در جهت ارتقاء دانش و علم بوده و اميدوارم كه بتوانيم از ظرفيت ها و توانايي هاي دو دانشگاه در جهت ارتقاء سلامت مردم بهره مند شويم.
وي با بيان پيشينه اي از مشكلات دانشگاه هاي علوم پزشكي و تداخلات كاري آنها در حوزه هاي مختلف و تصميم در جهت ادغام دانشگاه ايران گفت: شكل نظام بندي 3 دانشگاه علوم پزشكي ايران، تهران و شهيد بهشتي به گونه اي بود كه در برخي از حوزه هاي كاري مشكلات عديده اي داشتند و گاهي نيز تلاقي مسئوليت ها در برخي حوزه هاي آنها به فاصله چند متر مشاهده مي شد.
دكتر ابطحي افزود: تصميم ادغام دانشگاه علوم پزشكي ايران در دانشگاه هاي تهران، شهيد بهشتي و كرج در تاريخ 18 مردادماه از سوي رياست جمهوري ابلاغ شد و اكنون نيز لازم است كه صاحب نظران براي چگونگي سامان دهي وضعيت سلامت مردم تلاش نمايند.
پس از آن دكتر لاريجاني، رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران، ضمن قدرداني از دكتر ابطحي به دليل تلاشهايشان در زمان تصدي رياست دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: دكتر ابطحي يكي از موفق ترين مديران بودند كه هرچه در توان داشتند براي خدمت و ارتقاء دانشگاه گذاشتند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به لزوم هدف مندي و ترسيم مسير روشن و منطقي براي نيل به اهداف تصريح كرد: دانشگاه علوم پزشكي تهران با سابقه 70 ساله و كسب رتبه هاي برتر پژوهشي در چند سال پياپي و همچنين جايگاه رو به رشد آن در رتبه بندي هاي بين المللي مي تواند با ادغام با دانشگاه علوم پزشكي ايران و نيروي انساني اين دانشگاه چشم انداز روشني را در بخش آموزش و پژوهش رقم بزند.
وي بر لزوم توجه بر آموزه هاي ديني و حفظ روحيه اميد تاكيد كرد و افزود: به مسئله ادغام دانشگاه علوم پزشكي ايران با نگاه هم افزايي و همكاري بنگريد تا بتوانيم افق روشني را در سطح منطقه و جهان اسلام تحقق بخشيم.
دكتر لاريجاني هدف را مهم تر از وسيله ارزيابي كرد و افزود: بر اساس شرايط ممكن است كه گاهي تجميع و يا تجزيه صورت پذيرد اما آنچه در اين ميان اهميت خاص دارد هدف است.
وي با بيان اينكه بر خلاف تصور برخي بيشترين ظرفيت اين دانشگاه ساختمان هايش نيست بلكه نيروي انساني آن است گفت: تنها تجميع دو دانشگاه موجب رفع نيازها نيست بلكه بايد به دنبال نيروهاي انساني باشيم كه بتواند اهداف دانشگاه را كه همان تبديل شدن به قدرت علمي منطقه است تحقق بخشد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمين عيسوي، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايران گفت: طبيعتا اصلاح ساختارها به اندازه اصلاح خود انسانها مهم است و موجب پيشرفت امور مي شود لذا اميدوارم كه اين اصلاحات منشاء خير براي مردم شود.
وي بر لزوم قبول تصميماتي كه به خير و صلاح جامعه است تاكيد كرد و افزود: تنها بر لزوم حفظ شان و كرامت نيروهاي انساني توصيه مي كنم و اميدوارم كه حرمت نيروهاي قراردادي و شركتي كه متولي جدي ندارند حفظ شود تا معيشتشان با مشكل مواجه نشود.
پس از آن حجت الاسلام و المسلمين عيسي زاده، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي تهران، خدمت به خلق خدا را فرصت مغتنمي براي قرب الهي دانست و افزود: مسئوليت دفتر نهاد، پي گيري نگاه و انديشه مقام معظم رهبري در دانشگاه است و آنچه ضرورت دارد تحقق اهداف اين دفتر است و لذا تفاوتي نمي كند كه در چه جايگاه و پستي قرار داشته باشيم.
وي برخي از افراد را ابزار و عاملي براي رسيدن به اهداف متعالي خواند و افزود: ادغام دانشگاه ايران را به فال نيك مي گيريم و اميدواريم كه اين اتفاق گام بلندي در جهت آبرومندي نظام اسلام باشد.
در ادامه مراسم دكتر سجادي، مشاور و عضو هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشكي تهران، تمام مسئولان را سرباز نظام خواند و گفت: وظيفه سرباز، انجام عاشقانه دستورات براي پيشرفت است و لذا اين تغييرات تفاوتي در اهداف او ندارد.
وي دكتر لاريجاني را مديري عالم و منطقي دانست و افزود: خدا را شاكرم كه در اين مقطع فردي متدين و منطقي مسئوليت امور را برعهده گرفته و اميدوارم كه اين تغيير منشاء خير باشد.
در پايان دكتر مصداقي نيا، معاون بهداشتي وزير بهداشت نيز گفت: با تجربه اي كه از دانشگاه علوم پزشكي تهران دارم اين ادغام را بسيار مفيد مي دانم چرا كه مديريت دكتر لاريجاني موجب ارتقاء بسياري از شاخص ها در دانشگاه تهران شده به گونه اي كه سرعت رشد دانشگاه در طي اين چند سال قابل مقايسه با بهترين دانشگاه هاست.
وي با اشاره به سمت خود به عنوان سرپرست دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: در دانشكده بهداشت براي انجام برخي از پروژه ها با كمبود نيرو مواجهيم و اين ادغام مي تواند در صورت مديريت شايسته موجب پيشرفت شگرفي شود.
لازم به ذكر است در پايان اين جلسه الواح و احكام معاونين و مشاورين به آنها ابلاغ شد.

خبرنگار: نسيم قرائيان

یک دیدگاه در “دانشگاه علوم پزشکی ایران منحل شد

  1. استاد گرامی

    جناب آقای طاهایی

    باسلام وعرض ارادت

    مطلبی که در سایت اینجاب به عنوان دیدگاه ( حل مستله و قضاوت درکی
    برنامه ریزی و طرح سکانس رفتاری )گذاشته بودید واضح نبود لطفا مطلب خود را تکمیل فرموده تا بهره مند شویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =