شنوایی شناسان تا ۲ سال پس از تجویز سمعک بدون هیچ هزینه ای بیمار را ویزیت می کنند

Hearing_aid_200806201

رئیس انجمن شنوایی شناسان ایران با اشاره به تخصص شنوایی شناسان در تجویز سمعک گفت: شنوایی شناسان پس از تجویز سمعک تا دو سال بدون دریافت هیچ هزینه ای فرد را از نظر کاربرد سمعک پشتیبانی می کنند.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمانخبرگزاری فارس ، دکترخسرو گورابی رئیس انجمن شنوایی شناسان ایران در نشست خبری جامعه شنوایی شناسان ایران اظهار کرد: هر شنوایی شناس که سمعکی را به فرد دارای اختلال شنوایی تجویز می کند دو سال تعهد دارد بدون اخذ هیچ هزینه ای خدمات مورد نیاز فرد را در هر زمان در اختیار وی قرار دهد.
وی تصریح کرد: متأسفانه بیماران به این حقوق خود واقف نیستند بنابراین از آنجا که آموزش ندیده اند سمعک را دریافت می کنند و پس از مدتی آن را کنار می گذارند و این سیکل معیوبی ایجاد می کند و فرد نمی تواند شنوایی خوبی داشته باشد.
گورابی افزود: پس از تشخیص اختلال شنوایی اولین قدم جبران این کمبود است و تنها راه جبران این کمبود استفاده از باقیمانده شنوایی است بنابراین باید این شنوایی را حفظ کرد و از آن به عنوان سرمایه ای برای باقیمانده عمر استفاده کرد.
رئیس انجمن شنوایی شناسان ایران تصریح کرد: سمعک وسیله ای تقویت کننده است که ساختاری بسیار پیچیده دارد چرا که علاوه بر تقویت صدا باید صدا را به شکلی تغییر دهد که پس از رسیدن صدا به مراکز بالاتر در مغز قابلیت پردازش داشته باشد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =