متن سخن مدیر مسئول دو فصلنامه پژوهش های شنوایی ،گفتار وزبان

home
خداوند علیم را سپاسگزاریم که توفیق انتشار دوفصلنامه پژوهش‌های شنوایی، گفتار و زبان را به ما عنایت فرمود.
انتشار نشریه‌ای که بتواند علاوه بر بسط مقالات پژوهشی، بستري برای جمع‌آوری آرا و نظرات همکاران رشته‌های مختلف مرتبط با شنوایی‌، گفتار و زبان فراهم كند؛ آرزویی دور از دسترس می‌نمود كه با همت والا و عزم راسخ همکاران تلاشگر انجمن علمی شنوایی‌شناسی ایران و عبور از راه پر‌پیچ وخم دریافت مجوز، مذاکره بی‌وقفه برای جلب همکاری نویسندگان محترم‌، ترغیب داوران فرهیخته‌، راه‌اندازی وب‌سایت استاندارد و مورد قبول متولیان محترم نشریات علمی‌، جلب توجه مخاطبان گرامی و نیز انجام امور اجرایی آن‌، همه و همه را میسر ساخت.
انتشار اولین شماره نشریه و استقبال كم‌نظیر و دور از انتظار مخاطبان و پژوهشگران رشته‌های گوناگون، به‌ويژه شنوایی‌شناسی و آسیب‌شناسی گفتار و زبان، دست‌اندرکاران نشریه را قوت قلبی وصف‌ناپذیر بخشيد که راه را به درستي انتخاب كرده‌اند و آنها را موظف نمود که عزم خود را براي انتشار نشريه‌اي در خور خوانندگان ارزشمند خود جزم كنند.
از آنجا که اولین نشریه در بوته بررسی و آزمایش کمیته‌های مختلف ارزیابی کمیسیون محترم نشریات قرار داشت و انتظار برای قبولی از آزمون‌های ریزبینانه آن بزرگواران بس دشوار می‌نمود تمام همت همکاران بر جذب و جلب نویسندگان و در‌نهایت انتخاب مقالات وزین برای شماره دوم معطوف شد. اما سرانجام به لطف پروردگار مهربان از این آزمون نيز سربلند بيرون آمديم ‌و اكنون براي ارتقاء نشريه آماده‌ايم.
در اولین گام از ویراستاران و صفحه‌پردازان حرفه‌ای دعوت به همکاری کردیم و دومین شماره را با ویرایش ایشان به زیور طبع آراستیم. در گام دوم همچنان‌که فریاد دردمندانه مردم و جامعه پزشکی از کم‌رنگ شدن اخلاق در حيطه پزشکی بلند است، وظیفه خود دیدیم، راهکاری را دنبال کنیم. از آنجا که مباحث اخلاق حرفه‌ای اولین بار در پزشکی به‌طور عام مطرح شده و عنوان کلی اخلاق پزشکی را به‌خود گرفته، اینک با توجه به گسترش شاخه‌هاي مختلف خدمات سلامت می‌توان با حفظ اصول کلی‌، مباحثی تحت عنوان اخلاق در علوم پزشکی را مطرح كرد.
ورود به این مبحث و گام نهادن در این راه پرخطر، حرکت روی لبه تيغی است که فردی متخلق به اخلاق و مبادی به آداب را به‌عنوان متولی طلب می‌نمود‌. اما خوشبختانه در این مورد نیز چندان دستمان بسته نبود و از نعمت استادانی بهره‌مندیم که وجودشان برکتی برای جامعه پزشکی است. تلاش و استدعای ما و لطف بی‌منت ایشان؛ براي ما شرايطي فراهم كرد تا از این شماره به‌ صورت پيوسته، مطالبي پیرامون اخلاق حرفه‌ای با عنوان «سخن روز» را در مقابل دیدگان شما عزیزا‌ن نکته‌بین قرار دهیم. از آن استاد گرامی براي این همکاری صادقانه صمیمانه سپاسگزاریم و از خداوند محسن برای ایشان طلب توفیق و سلامتي برای ادامه راه داریم.
این نشریه بدون نقد منصفانه و در‌یافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده شما مخاطبان ارجمند، نمی‌تواند راه کمال را به سلامت بپیماید‌. پس متنظر ارتباط متقابل شما می‌مانیم و به این ارتباط افتخار می‌کنیم.
و در کلام آخر بر خود فرض می‌دانم از لطف هیأت محترم تحریریه‌، زحمات داوران ارزشمند‌، تلاش بی‌وقفه سردبیر محترم که بدون همت صبورانه ایشان شاید این همه توفیقات میسر نبود و از پیگیری‌های مجدانه مدیر محترم داخلی در ساماندهی گردش کار نشریه و سایت؛ مخلصانه قدرداني ‌کنم و امیدوارم همچنان در این راه ثابت‌قدم باشند.
و هذا من فضل ربی
مدیر مسؤول
خسرو گورابی

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =