استفاده مداوم از هندزفری، کم‌شنوایی را به دنبال دارد

استفاده مداوم از هندزفری، کم‌شنوایی را به دنبال دارد
فروردین ۲۵, ۱۳۹۳
رئیس انجمن شنوایی‌شناسان ایران گفت: اگر صدای ورودی به هندزفری را فرد کنار دستی بشنود شدت صدا بالاتر از ۸۵ دسی‌بل است و می‌تواند کم‌شنوایی را برای فرد به همراه داشته باشد.

خسرو گورابی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، در پاسخ به پرسش شهروندان درباره حد مجاز استفاده از هدفون و هندزفری اظهار داشت: افراد در استفاده از هدفون یا هندزفری باید دقت داشته باشند که صدای ورودی را فقط خود بشنوند چرا که اگر فرد کنار دستی آنها صدای ورودی هدفون را بشنود مسلماً شدت صدا بالاتر از ۸۵ دسی‌بل است و می‌تواند اثرات سوء برای فرد به همراه داشته باشد.

رئیس انجمن شنوایی‌شناسان ایران گفت: صدای بالای ۸۵ دسی‌بل صدای آزاردهنده‌ای است که می‌تواند به دنبال خود آسیب‌رسان نیز تلقی شود و کم‌شنوایی را به طور قطع همراه داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، تصریح کرد: اگر چه شدت صدای مناسب ۶۰ دسی‌بل است، اما استفاده مداوم از هدفون با این شدت صدا هم می‌تواند آسیب‌رسان باشد و علاوه بر ایجاد خستگی، سلول‌های عصبی را نیز درگیر کند.

متخصص شنوایی‌شنایی تأکید کرد: افراد مدت‌زمان کمتری به استفاده از هدفون، گوشی و هندزفری اختصاص دهند ‌چرا که هرچه مدت تماس کمتر باشد، آسیب‌ وارده کمترخواهد بود.

گورابی افزود: افرادی که نتوانند مدت زمان استفاده خود از این وسایل را – حتی با داشتن شدت صوت مجاز- محدود کنند، قطعاً کم شنوایی پیدا می‌کنند اما با تأخیر زمان بیشتری؛ اما کسانی که به اصوات با شدت صوت بالاتری گوش دهند، به سرعت دچار کم‌شنوایی خواهند شد.

موضوع : جهان پزشکی, روی خط خبرگزاری ها

4 دیدگاه در “استفاده مداوم از هندزفری، کم‌شنوایی را به دنبال دارد

  1. با سلام وخسته نباشید
    آیا منییر میتواند به دنبال تصادف و ضربه به سر ایجاد شود؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  2. سلام حدود پنج سال عفونت گوش دارم و داروهای زیادی مصرف کردم اما تاثیری نداشته,هرشب که میخوابم از گوشم عفونت بیرو ن میریزه و تبدیل به زخم میشه لطفا من چکار کنم میشه ت ایمیلم جوابش رو بفرستین,خیلی ازارم میده همیشه هارش صدای اب و عفونت مایع عذابم میده

    1. سرکار خانم رویا باسلام واحترام
      لطفا به یکی از همکاران محترم متخصص کوش و حلق وبینی مراجعه کنید حتما مشکل شما حل می شود.

  3. سلام
    خسته نباشید
    لطفا منو هم راهنمایی کنید
    آیا منییر میتواند به دنبال تصادف و ضربه به سر ایجاد شود؟
    خواهش میکنم جواب بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دوازده =